środa, 13 kwietnia 2016

dobra zmiana ;)

Kiedy stwierdziłam, że w pasie stabilizującym jestem już w stanie jeździć tramwajem i wytrzymam trochę w pozycji siedzącej, uznałam, że pora spełnić daną kiedyś obietnicę i oddać swoje włosy na rzecz fundacji Ran'n'roll.
W tym celu wyświetliłam sobie listę salonów objętych akcją "daj włos" i mapy googla.
Ani jednego salonu w Nowej Hucie. W promieniu 15min. komunikacją miejską aż jeden - Eric Stipa w M1.
No dobra - dzwonię, zaklepuję termin. Na koniec miła pani fryzjerka/recepcjonistka raczy mnie ostrzec, że usługa ta jest płatna. Pytam - ile. Cena jak za strzyżenie damskie na włosach długich. Szybki rzut oka na cennik w necie... 110zł.
Podziękowałam.
Nie pójdę o salonu, który zarabia na akcjach charytatywnych, a i innym jeszcze odradzę.

Myślę sobie zatem - znajdę sobie salon, gdzie utną mi te włosy gratis, a potem pójde do osiedlowego fryzjera podrównać, to przynajmniej skóry nie zedrze.
By oszczędzić sobie telefonów, pytam na forum "włosomaniaczek" czy któryś krakowski salon obcina za darmo albo za niewielką opłatą. Kilka forumek zgonie poleca Maniewskiego w Rynku, nawet telefon mi podają. Umawiam się, pytam o cenę, mówią, że la fundacji obcinają bezpłatnie, nie muszę drukować oświadczenia, bo oni je mają, o wysyłkę włosów również troszczą się sami. Super:)

Tydzień później z wybrzmieniem południowego hejnału stawiam się na ścięcie. Popisuję papier, recepcjonistka proponuje mi coś o picia. Wybieram wodę i siadam przy stoliku z gazetami. Rozglądam się - salon wygląda na aspirujący do miana ekskluzywnego. Cennik mnie o tym upewnia. Za cenę strzyżenia damskiego cała nasza rodzina jest w stanie skromnie przeżyć tydzień, a cena najbardziej wypasionej opcji "metamorfozy" to prawie dwukrotność odstępnego za nasze mieszkanie. Mimo to chętnych nie brakuje.

Chwilę później wita się ze mną miła fryzjerka, sadza na krześle, rozczesuje mi włosy, plecie cztery warkocze, spina gumką nieco poniżej linii barków i każdy z warkoczyków odcina pona gumką. A kiedy dziękuję jej i zaczynam się zbierać, ona... zaprasza mnie na mycie i oznajmia, że tak mnie z salonu nie wypuści.
Przez następną godzinę myje mi włosy, naciera je masą odżywek, podcina, modeluje... a mnie, na samą myśl o kosztach tej operacji, oblewa zimny pot. Ostatecznie wstaję z ładnie ułożoną fryzurą. Tył mam pocięty nieco krócej niż przód, wszystkie włosy z łatwością mogę złapać gumką, a nawet zrobić koczek.
A na końcu pani fryzjerka... mówi, że to gratis od firmy:)

Polecam zatem salon Pana Maniewskiego
a) oddającym włosy fundacji Rak'n'roll. Naprawdę pełen profesjonalizm, bardzo życzliwe podejście, nic na odczepnego, byłam rozpieszczana jak najlepsza klientka komercyjna. "Moja" pani Ania - przemiła.
b) wszystkim, których nie dziwi, że u fryzjera można zostawić nawet 1500zł jednorazowo.

A teraz dowód rzeczowy:



8 komentarzy:

  1. Brawo jestes WIELKA��������

    OdpowiedzUsuń
  2. Olu wyglądasz wspaniale w nowej fryzurze! Piękna inicjatywa, brawo ;)
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładnie Pani wygląda. Wspaniała decyzja, brawo! Pozdrawiam
    Weronika

    OdpowiedzUsuń
  4. gratuluję podjęcia takiej odważnej decyzji:) ja mam mało włosów i nie potrafilabym ich ściąć bo walczę o każdy milimetr :p za to 4 razy w roku oddaje krew i jestem zapisana jako dawca szpiku ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, wspaniała sprawa, a obecna fryzura bardzo ładna. :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Olu, wygladasz niesamowicie ! Ta fryzura jest wprost stworzona dla Ciebie, z przodu wlosy troche krotsze niz z tylu, no super ! Mysle, ze Tobie szysbko rosna wlosy, wiec za kilka miesiecy znow bedziesz miala dlugie i wtedy , prosze, pomysl, o jeszcze troszke krotszych wlosach, takich tuz nad ramiona, mysle, ze bedziesz wygladala zjawiskowo. Metamorfoza 1000 % na plus !!! Pozdrawiam, Marzena

    OdpowiedzUsuń
  7. Ola super! Też mam taką fryzurę i jest genialna! (jak ma się proste włosy, później mi się mega puszą, ale jest ok.) Gratuluję decyzji i na ostatnim zdaniu opisującym wizytę wstrzymałam oddech i zaczęło mi się zbierać różne rzeczy na salon, ale ufff... wspaniały salon!

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluję :-) Nowa fryzura naprawdę super... A co do tego 110 zł to wstydziliby się, nie ma to jak wspierać akcję charytatywną, żeby na tym zarobić.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...