sobota, 9 stycznia 2016

Zapisuję zanim zapomnę

Ze zdziwieniem obserwuję ostatnio, jak bardzo samodzielny staje się Andrzejek. Podczas ubierania trzeba mu pomóc już tylko z zapięciem guzika w spodniach, na śniadanie i kolację sam robi sobie kanapki, łóżko sam sobie potrafi zasłać... no w szoku jestem.
Dwa razy był w przedszkolu po świątecznej przerwie, a tu taka zmiana.
M: Jędrusiu, ty w przedszkolu uczysz się robić kanapki i słać łóżko?
A: Tak, mamusiu.
M: Inne dzieci też tak ładnie sobie radzą?
A: Uhu.
M: A kto was tak uczy? Pani D., pani J. czy siostra B.?
A: Pani J.
M: No to nieźle  was pani J. szkoli.
A: Nie szkoli tylko przedszkoli.

***

Wieczór. Marta wypluskana, zatankowana i ululana, chłopaki też już wykąpani i po kolacji. Jul przyszedł do mnie na "patataj" - czyli władował się na moje kolana i zażądał podrzucania. Jak spod ziemi wyrósł oczywiście też Andrzejek i już za chwilę podrzucałam na kolanach jakieś 25kg. Po paru minutach padłam, więc obejmuję ich rękami i daję buziaki to w jedną, to znów w drugą złotowłosą łepetynę.
A: Mamusiu, to niesprawiedliwe. Julek dostał więcej buziaków ode mnie.
M: A ty chcesz więcej buziaków? No to nadstaw się, dostaniesz ile chcesz.
A: Nie chcę!!!
I zwiał.

***

Mąż w rozmowie ze mną użył słowa "troll".
A: W bajce o smerfach był troll.
T: Tak, tam był taki złośliwy troll, ale są też miłe trolle, na przykład muminki.
A: Ty też jesteś miłym trollem.

***

Jeszcze z Krosna. Moja (Babcia Gosia) mama rzuca hasło, że razem z mamą męża (Babcią Bogusią) zabierają chłopców na "szopking" i mam ich przygotować do wyjścia.
BB: A wiecie chłopcy, gdzie pójdziemy? Pójdziemy na spacerek, zobaczyć taką piękną ruchomą szopkę.
 Gosia, gdzie macie tę szopkę?
BG: U Kapucynów.
BB: No właśnie. No to gdzie idziemy?
J: Do kapusty.
A: Nie do kapusty, tylko do Kapucynów
J: Do Kapustynów?


4 komentarze:

  1. Swietni sa! Obaj! Jak jeszcze Martusia dolaczy, to nie nadazysz z zapisywaniem! ;)

    Ja tez wrzucam regularnie posty z tekstami dzieciakow. Pamiec mam fatalna, wiec czesc mam w notatkach na komorce, czesc na jakichs swistkach papieru, itd. Zapisuje na tym, co akurat mam pod reka. :) Potem musze to pozbierac do kupy, wyedytowac i mozna publikowac! :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...