niedziela, 21 czerwca 2015

Kiedy dziecko chce iść w świat

Źródło: empik.com
Przyjechali do nas dzisiaj moi rodzice. Chłopcy z piskiem radości rzucili się na dziadków, było wesoło jak zwykle.

Kiedy Julo uciął sobie popołudniową drzemkę, moi rodzice zabrali jeszcze Jędrusia na króciutki spacer po okolicy. A kiedy wrócili, stało się coś, co mnie zaskoczyło: Jędruś poprosił dziadków, żeby wzięli go na parę dni ze sobą do Krosna.

Oboje z mężem przecieraliśmy oczy. Nasze dziecko wie, ile to jest "parę dni"? Nasze dziecko chce jechać BEZ NAS? Nieee, on na pewno nie jest świadomy tego, co mówi.

Babcia próbuje żartem wyperswadować Jędruśkowi wyjazd.

B: Andrzejku, ale wiesz, że mama z tatą i Juliankiem nie mogą teraz jechać z Tobą?
A: Wiem, wiem, ale zabierzcie mnie ze sobą, proooszę.

Babcia wytłumaczyła jakoś Jędrusiowi, że teraz nie mogą go wziąć, bo muszą chodzić do pracy
i przez cały dzień musiałby być w domu sam z Gają.
Pomogło, przestał nalegać, ale moja mama sama zaczęła się zastanawiać: w sumie ma już trzy lata
i dość niezależny charakterek. Może akurat dałby radę pojechać na 2-3 dni bez rodziców? Przecież byłby z dziadkami, których uwielbia...

W zasadzie Jędruś już raz został na noc z mamą męża - kiedy rodziłam Juliana - ale to się chyba nie liczy, bo akcja porodowa zaczęła się późno w nocy -  wieczorem normalnie położyliśmy Andrzejka spać, a rano mąż zdążył wrócić przed jego pobudką.

Ostatecznie stanęło: w sierpniu i tak przyjeżdżamy do Krosna na cały miesiąc, więc jeśli wtedy Jędrula nadal będzie chętny, dziadzio i babcia zabiorą pierworodnego wnusia ze sobą na działkę. Działka leży niecałą godzinę drogi od Krosna, więc w każdej chwili będziemy mogli do (lub po) Jędrusia dojechać, a warunki są niezłe, bo rodzice mają tam mini-domek kempingowy. No i lasy, pola, Beskid Niski, wypchany niedźwiedź w muzeum Magurskiego Parku Narodowego, zalew, rzeka... raj dla dziecka.

Raz kozie śmierć - spróbujemy:)

A kiedy Wy pierwszy raz zostawiliście Wasze pociechy na dłużej? Z kim zostały? Na ile dni? Czy mieły wcześniej czas, by się na to przygotować? A może same poprosiły? I jak to zniosły?
Będę wdzięczna za odpowiedzi.



PS. Zdziwiła mnie też reakcja mojego męża, który, kiedy zostaliśmy już sami po uśpieniu maluchów, zapytał mnie, czy myślę, że Jędruś nas kocha. Nigdy wcześniej nie zdradzał takich obaw, więc czyżby dążący do samodzielności syn zasiał w nim wątpliwości?


5 komentarzy:

  1. Moja corka ma 15 miesiecy i na razie nocki spedza z nami. W lipcu jedziemy na wesele i zostaje z ciocia na ten czas. Raczej dla niej to nei bedzie problemu , gorzej dla nas ;) Bedziemy sie artwic czyciocia daje rade, a na koniec okaze sie, ze Mala nawet nie zauwazyla naszej nieobecnosci. Ja pierwszy powazny wyjazd mialam w wieku 6 lat, pojechalam na kolonie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zazdroszczę! Nas Julik nie chciała puścić na wyjście do kina, mimo, że zostałaby z moją siostrą i mamą, które uwielbia...
    Do tej pory dwa razy została u moich rodziców na noc, jak jechaliśmy na wesela.
    Ale o wyjeździe bez mamy czy taty nawet nie chce słyszeć..

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak na razie Oli nie zostawał beze mnie dłużej niż kilka godzin kiedy musiałam jechać na uczelnię. W połowie lipca czeka go pierwsza noc tylko z tatą.

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że dziecko jest w takim wieku, że ciągnie go do pewnej swobody. Jeśli dziadkowie są bardziej pobłażliwi niż rodzice to zrozumiałe, że będzie chciało więcej czasu z nimi spędzać niz z rodzicami, którzy więcej wymagają. Nie wiem do końca, czy jest to kwestia miłości, dziecko kocha to, co mu daje radość i bezpieczeństwo - zabawę, rodziców, kwiatki, pieski itd. Nie można od niego wymagać miłości w naszym dorosłym rozumieniu. Rodziców, którzy zapewniają mu ciepły dom, obdarza zapewne największym zaufaniem, przywiązaniem i zestawem uczuć, które składają się na miłość, ale poszukuje ścieżek rozwoju, ma swoje potrzeby, nie chce być ograniczane. To jest właśnie najpiękniejsze w dzieciach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja już dwa razy zostawiłam Madzię z moją mamą na noc i wróciłam w obu przypadkach przed 14. Nie było problemów, więc w sierpniu planujemy wyjazd na 3 dni we dwójkę :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...