piątek, 17 kwietnia 2015

Jak przełamaliśmy niechęć do kredek

Przywykłam już do andrzejkowej niechęci do wszelkich prac ręcznych. Aż tu wczoraj wieczorem, ni z tego ni z owego, Jędruś sam zażądał kredek i kolorowanki.
No normalnie Święto Lasu:)
Wyciągnęłam kredki i dawno zapomniane ćwiczenia dla dwulatków. Wszystko, co wymagało przyklejania nalepek, opowiadania, kojarzenia czy wynajdywania różnic już wieki temu zostało przerobione, zostały tylko te nieszczęsne zadania wymagające rysowania i kolorowania, a namówienie Jędrka, by wziął do łapki co innego niż farbki w tubkach albo do mazania palcami graniczyło z cudem. Jeśli już, to tylko znikopis, a i to z wielką łaską.
Tak więc otworzyliśmy książeczkę na chybił-trafił, Jędruś spróbował i... stwierdził, że JA mam kolorować, a on BĘDZIE PATRZYŁ.
I wtedy wymyśliłam fortel:
  1. pokazałam Jędrusiowi, jak trzymać kredkę do rysowania, a jak do kolorowania.
  2. Kazałam chwycić jak do kolorowania i powiedziałam, że będziemy kolorować razem
  3. Chwyciłam jego łapkę i na początku trochę ją prowadziłam.
  4. Zwolniłam nacisk i już tylko udawałam, że kieruję rączką synka.
  5. Kiedy zaczęło mu wychodzić, pochwaliłam go i...
  6. ...uwolniłam jego rączkę, pokazując mu, że moja pomoc to ściema, a tak naprawdę on koloruje całkiem sam.
Teraz Jędruś koloruje sam i już się przed tym nie broni. Tu próbki - pierwsze dzieło bez pomocy, potem z coraz bardziej dyskretną pomocą, dwa ostatnie całkowicie samodzielne.


Zaczął od kolorowania kółka na zielono, więc na dolnym trójkącie pokazałam, co i jak

zaczęłam wiadro i trochę pomogłam przy łopatce

i nieco bardziej przy kółku

Sam! Całkiem sam!!



razem rysowaliśmy tylko kontur łopatki

Wszystko sam:)


pierwsza łapka narysowana bez pomocy
Dokończyłam jedno pole, bo Jędruś spieszył się do kąpieli:)

Wiem, że większość dzieci w jego wieku rysuje i koloruje lepiej. Oglądałam galerię prac jego rówieśników chodzących do przedszkola i widzę, ile pracy jeszcze przed nami, ale dla mnie najważniejsze, że Andrzejek w końcu się przełamał i uważam, że jest to sukces jest godny opicia:)

1 komentarz:

  1. Super!
    My już dość dawno nie rysowaliśmy, koniecznie muszę to zmienić. ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...