środa, 9 lipca 2014

O miłości

A: Mamusiu, ja kocham ciocię P. (chrzestną mamę Julka - przyp.red.)
M: To pięknie, Andrzejku, powiem jej o tym, będzie jej miło
A: Nieee, tylko nie to!

***

A: (wręcza mi pluszowego kwiatka - grzechotkę Julka): Mamusiu, psyniosłem ci kwiatuska.
 M: Ooo, dziękuję ci, Jędrulku, jesteś kochanym synkiem.
A: Pocekaj, Mama. Nie idź.
Pochyla się nad znikopisem i pracowicie bazgrze, po czym pokazuje mi swoje nie przypominające absolutnie niczego dzieło:
Mamusiu, mamusiu, zobac, najysowałem dla ciebie kwiatuska. O, jesce jednego najysuję dla ciebie, takiego duzeeego kwiatuska...

***

Andrzejek siedzi na nocniku.
M: Brawo, Andrzejku, przykleimy naklejkę?
A: Jesce posiedzę. Chodź po całusa.

Rzadkość to niesłychana - moje starsze dziecko ma ochotę na pieszczoty! Święto! Kucam i nadstawiam policzek, a Andrzejek... paluszkami podnosi z podłogi szczyptę powietrza i mówi: złapałem całusa. Nadstaw jącki, to ci dam.

***

Mamy swój mały wieczorny rytuał - po kolacji Andrzejka tatuś ścieli łóżka i ewentualnie zajmuje się Julkiem, a ja jestem tylko dla Jedrusia. Tulimy się, gadamy o wszystkim i o niczym, opowiadam mu bajki - co tylko chce. Dziś po kolacji, Andrzejek długo nie wychodził ze swojego krzesełka, więc zajęliśmy się swoimi sprawami - ja sprzątaniem zabawek, a mąż zaległą pracą.
W pewnym momencie Andrzejek poprosił:
 Mamusiu, ja chcę, zebyś psytuliła tatusia. Tylko tak poządnie!

12 komentarzy:

  1. Świetnie! Też mam takiego małego przytulska, trzeba korzystać póki chcą się tulić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam:) Ja mam niemowlaka, który uwielbia pieszczoty wszelkie i tego właśnie dwuletniego ananasa, którego całusy chyba parzą. Dlatego, kiedy on mówi, że chciałby się przytulić, to przerywam wszystko inne, żeby się nie rozmyślił;p

      Usuń
  2. Uwielbiam Andrzejkowe teksty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w ogóle uwielbiam dziecięce powiedzonka - innych dzieci też. Ale swojemu berbeciowi czasem nie wiem, co odpowiedzieć - przydałoby się poćwiczyć cięte riposty;p

      Usuń
  3. Ależ będzie z niego czarujący facet! Nie opędzi się od dziewczyn! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już go lubią. A jeszcze bardziej ich mamy i babcie;p

      Usuń
  4. haha, tylko porządnie się tam przytulajcie, syn czuwa :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widać chce mieć jeszcze więcej rodzeństwa;p

      Usuń
  5. Rewelacyjny jest :-) Jakieś niesamowicie inteligentne geny macie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojcowskie geny rok temu się doktoryzowały;p
      A niewyparzona mordka to raczej po mamusi:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...