poniedziałek, 7 lipca 2014

Gra w odpieluchowanie

Odpieluchowujemy starszaka.
Nie od razu, rzecz jasna, stopniowo.

Jakieś półtora miesiąca temu wprowadziliśmy w życie metodę naklejkową. Zasada jest bardzo prosta:  
1 nocnikowy sukces=1 naklejka na nocniku. 

Jak wygląda to u nas?

Level 1
Wysadzamy Andrzejka po wstaniu, głównych posiłkach, większych porcjach picia i spacerach. Po paru dniach pojawiły się pierwsze efekty. Jędruś załapał i cieszył się z siusiu w nocniku.

Level 2
Kiedy każdy dzień przynosił co najmniej 1 sukces, Andrzejek zaczął wołać, że chce siusiu. Wysadzałam za każdą prośbą i często znów się udawało. Zmieniliśmy system. Od tej pory za siusiu po wysadzeniu przez nas była mała naklejka, a za zasygnalizowaną potrzebę Jędruś mógł wybrać sobie dowolną naklejkę.

Level 3
Jędruś załatwia się do nocnika za każdym razem, kiedy sam sygnalizuje chęć. Potem sam chce po sobie posprzątać. Zawsze bardzo energicznie domaga się naklejki i chce decydować, gdzie ją nakleimy. Znów zmieniamy system - teraz naklejka jest tylko za siusiu, które Andrzejek sam zasygnalizował.

Level 4 (tu jesteśmy)
Zdejmujemy pieluchę na parę godzin każdego dnia. Kiedy Jędruś pamięta o nocniku i sam biegnie do łazienki. Dziś były dwie wpadki (przy jedzeniu i podczas zabawy), ale przez cały dzień zużyliśmy 2(!) pieluchy.

Co jeszcze przed nami?

Level 5
Do nocnika trzeba załatwiać też grubsze sprawy. Na razie Andrzejek czeka z tym na pieluchę. Trudno mi wyczuć moment, w którym trzeba go wysadzić, jest w tym względzie wyjątkowo dyskretny.
Zaproponowaliśmy Jędrusiowi umowę: za każdy sukces 1 marcepanowy cukierek. Zobaczymy, czy podziała.

Level 6
majtasy - Jędruś woła o nocnik tylko kiedy lata bez jakiejkolwiek odzieży na dole. Kiedy wczoraj założyłam mu majtki, wpadka była natychmiastowa. Jak przyzwyczaić go do tego, że można być normalnie ubranym nie mając pieluchy? Zaczęłam od zaprezentowania własnej bielizny, ale... kazał mi założyć pieluchę:/ Nawet mi ją przyniósł;p

Level 7
Plener - sfera marzeń

Level 8
Spanie bez pieluchy - gdzie nam do tego...

W każdym razie cieszę się z obecnych sukcesów:
18maja: +3 do matczynej dumy
7 lipca: +77 do samodzielności:)


8 komentarzy:

  1. Ola, ale jesteś dziwna, że nie nosisz pieluchy, weeeź ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedziałam, że coś ze mną nie tak

      Usuń
  2. my jesteśmy na 1 i długo na tym etapie zostaniemy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, macie przecież dużo czasu:)

      Usuń
  3. Gratulacje i powodzenia! Ciekawy system. Mamy za mały nocnik na naklejki, ale muszę nad tym pomyslec. Mam też ciągle ambitny plan wprowadzić w życie książeczke pożegnanie z pielucha w 7 dni ;-) Ania woła po fakcie, a chcę ją latem odpieluchować na dzień+przenieść do dużego łóżeczka, żeby potem nie wiązała zmian z narodzeniem brata.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:) Na razie system się u nas sprawdza, Jędruś jest ambitny i lubi widzieć efekty swoich starań:)
      A książka, o której mówisz jest fajna, tyle, że u nas każdy etap musiałby trwać znacznie dłużej - Andrzejek źle znosi zmiany - nawet te, których sam chce. Właśnie dlatego na razie nie przenosimy go na tapczan. Próbowałam już dwa razy - widocznie mimo buńczucznych zapowiedzi gdzieś tam pod skórą nie jest na to gotowy. Teraz już nie mamy ciśnienia - będzie spał w turystycznym ile będzie chciał. W końcu i tak z niego wyrośnie:)

      Usuń
  4. Powodzenia!
    Chociaż ja akurat jestem przeciwna nagradzaniu za czynności fizjologiczne. Ba, ogólnie jestem przeciwna takiemu nagradzaniu :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbowałam bez tego, ale nie poszło, Andrzejek chyba nie był na to gotowy.
      a naklejki... niedługo skończy się miejsce na nocniku;p wtedy Jędruś przejdzie na wyższy stopień wtajemniczenia - może zaczniemy tworzyć historie z udziałem poszczególnych naklejek? Coś będę musiała wymyślić.
      A co do grubszych spraw - na razie nie działa, więc chyba wymyślimy co innego typu tablica z gwiazdkami. Te "zbieralne" nagrody jakoś bardziej działają na moje dziecko niż jadalne:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...