niedziela, 10 listopada 2013

Co może być zabawką edukacyjną

Pozazdrościłam dziewczynom biorącym udział w projekcie SAMO_SIĘ.
My wziąć udziału nie możemy, bo Jędruś jest za stary, a Julian jeszcze za młody, ale i tak z chęcią śledzę, co też wymyślają dziewczyny, najfajniejsze propozycje dodaję sobie do zakładek i z pewnością odkurzę je, kiedy Julek będzie już wystarczająco "kumaty", by je wykorzystać.

Tymczasem pod wpływem tegoż projektu zebrało mi się na wspomnienia, jak to sama usiłowałam zorganizować czas swojemu małemu marudzie. Podziwiam Dziewczyny, które organizują ten projekt, bo widzę, że w tym szaleństwie jest metoda: dziś mój synek, który, mając trochę ponad półtora roku, segreguje mi pranie, odróżnia gołębia od sroki i gawrona oraz w całkiem składny sposób oznajmia mi, że "Wjaciamy do domu. Andziej ma napompowany pampejś" może być żywą reklamą wychowania bez telewizora i drogich zabawek ze sklepów zwykłych bądź internetowych.

Muszę przyznać się bez bicia, że nie jestem zbyt "kreatywna". Zaczynaliśmy tak:

Niecały miesiąc: pierwsza grzechotka. Do dziś ją mam. Na pamiątkę. Nie pytajcie, z czego powstała.

Półtora miesiąca: pierwsza zawieszka do wózka.

Pięć miesięcy: pierwszy tor przeszkód

Pół roku: pierwsze klocki. Jędruś do dziś się nimi bawi.

Niecałe osiem miesięcy: pierwszy chodzik pchacz. Ta miłość nigdy nie wygasła.

Rok bez dnia: pierwsza kuchnia. Najlepsza była zupa z maminej pieczątki;p

A potem zdałam się na inwencję mojej latorośli. Tak wśród ulubionych zabawek znalazły się między innymi:

Jędruś wymieniłby wszystko: tebuła, kiwi, petuśka, ciośniek, tebuły, majewki. bananiki, tebuła, jabuśko i siejej. Najbardziej interesujące jest obserwowanie, jak zmieniają się w czasie obierania:) Można też używać ich do walki i próbować ugryźć.

Poza narzędziem do drążenia jabłek, wszystkie inne warunkowo dozwolone.

Wszystko warunkowo dozwolone. Nazwijcie mnie wyrodną matką, ale pod moim okiem Andrzejek tarł już sobie banana.

Tę szafkę Jędruś umie otworzyć sobie sam. Co bardziej newralgiczne zapasy przeniosłam już na wyższe półki, ale i tak miewam czasem spoooro sprzątania.



Ulubione zabawy to mierzenie cudzych butów i wkładanie butów na nogi pluszakom. Interweniuję dopiero, kiedy Jędruś próbuje wędrować w moich szpilkach:)


Pozdrawiam wszystkie dziewczyny biorące udział w projekcie. Jesteście wielkie:)

14 komentarzy:

  1. Jejku, wiesz, że się autentycznie wzruszyłam? ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, ja też! :) mój syn ostatnio uspokaja się najszybciej, jak dostanie w lapki paczkę chusteczek. Nie potrzeba zabawki z LOGO na widoku. ;)

      Usuń
    2. Róbcie swoje, bo odwalacie kawał dobrej roboty. Dzięki takim pomysłom jak Wasz więcej mam dowie się, że można inaczej

      Usuń
  2. Dzieciom często podobają się zwykłe rzeczy codziennego użytku:) Pomysłowe zabawy:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem na najprostsze pomysły najtrudniej jest wpaść. Przy niektórych mamach czuję się taka malutka, no ale staram się:)

      Usuń
  3. Ale takie zabawki są najlepsze, dzieciaki je uwielbiają, pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pewnie mój syn uwielbiał godzinami siedzieć i garnki czyścić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest to. U nas ostatnio furorę robi czyszczenie wanny szczotką ryżową i wycieranie kurzu miotełką:)

      Usuń
  5. Fajne zabawy z niczego! Kurcze czasem wydajemy fortunę na zabawki zupełnie głupie, a z przedmiotów domowego użytku można wyczarować takie fajne, rozwijające zabawki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam. Mój synek dostał masę przeróżnych zabawek, na które nawet nie chce spojrzeć, a woli bawić się garnkami i walczyć z mamą na banany:)

      Usuń
  6. http://marny-puch.blogspot.com/2013/11/the-versatile-blogger-awards-czyli-7.html nominowałam Cię do zabawy The Versatile Blogger Awards. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co do wkładek to w opakowanie jednak nie jest całe. Jest 17 par wkładek, a powinno być 25 par (każda para jest zapakowana osobno w takiej folii). Mogę Ci oddać za koszt wysyłki.

      Usuń
    2. Dzięki za wyróżnienie. Zdradzę swoich 7 tajemnic jak tylko jakieś sobie przypomnę;p
      A co do wkładek - reflektuję:)

      Usuń
    3. To daj adres mailowy, napiszę na niego i się zgadamy. :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...