wtorek, 1 października 2013

Skóra z diabła - po wizycie u lekarza

Źródło: mp.pl
Kiedy Andrzejek wstał rano, rozszczebiotany, rozbrykany i bez gorączki, cieszyłam się, że najgorsze mamy za sobą.
Do lekarki jednak poszliśmy - zaczęła przyjmować o 15-tej, ale oczywiście swoje odstaliśmy w kolejce i zostaliśmy przyjęci około czwartej. I Bogu dzięki, bo nie wiem, czy mały wytrzymałby dłużej - w pewnym momencie Jędruś dosłownie zgasł w oczach, a temperatura z niecałych 37 stopni wzrosła do 38,5. Pani doktor młodego dokładnie zbadała - uszy ok, brzuszek miękki, w oskrzelach i płucach czysto, ale po zajrzeniu do gardła wszystko stało się jasne.  Żegnamy się z czystym kontem. Jędruś ma anginę.

Dostaliśmy receptę na antybiotyk - ucieszyłam się, że na pierwszy rzut dostał Ceclor, a nie od razu klarytromycynę (np. Klacid) albo azytromycynę (słynny Sumamed). Cefaklor jest dobrze tolerowany, uczula rzadziej niż penicyliny (np. Amotax, Ospen) i można przyjmować go niezależnie od posiłków. Do tego dokupiłam jeszcze probiotyk (Dicoflor30 w saszetkach, wystarczy podawać go raz dziennie między dawkami antybiotyku) i Uniben w aerozolu (odpowiednik Tantum verde o działaniu głównie znieczulającym miejscowo). Do tego na zmianę Ibum i paracetamol w syropie oraz miód, solanka spod kiszonych ogórków (naturalny probiotyk i - moje ciążowe odkrycie - super rzecz do płukania bolącego gardła dla tych, co nie mogą drastyczniejszych środków) i sok z malin.
Będziemy walczyć:D

9 komentarzy:

  1. :( współczuję i trzymam kciuki za szybkie wyzdrowienie Andrzejka !

    OdpowiedzUsuń
  2. ehh jednak :(
    Zdrówka! Mam nadzieję, że szybko Andrzejkowi odpuści.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja także współczuję choróbska Maluszka i życzę bardzo szybkiego powrotu do zdrowia!:) Swoją drogą, co to za solanka z kiszonych ogórków??? Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To po prostu woda z solą i przyprawami, w której kisiły się ogórasy. W ciąży z Andrzejkiem płukałam tą miksturą obolałe gardło parę razy dziennie. Uniknęłam antybiotyku:)

      Pozdrawiamy również:D

      Usuń
    2. Muszę to zapamiętać i kiedyś wypróbować, tzn mam nadzieję, że nie będę chorować... ale w razie czego warto wiedzieć:) Gorąco pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Mi kiedyś babcia kazała płukać gardło wodą z solą - nawet pomagało, ale ciarki mnie przechodzą, gdy pomyślę o tym słonym smaku - fuuuj!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki Wam wszystkim - dziś jest już dużo lepiej, choć gardełko boli i małemu ciężko połykać. Ale idzie ku dobremu:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...